Köpvillkor

Köpvillkor

Hos Konfektbutiken är det säkert, enkelt och smidigt att handla. Vi har snabba leveranser på 1-3 dagar, smidig frakt och riktigt bra konfekt. Nedan följer våra fullständiga villkor.

Försäljningsvillkor

Konfektbutiken är en del av bolaget Dammode i Nybro AB, nedan kallat Konfektbutiken. För att handla hos oss behöver du vara 18 år, men du får handla från 16 år om du handlar med målsman eller dennes godkännande. När du handlar via internet gäller konsument- och distansavtalslagen. Mer information om denna finns på Konsumentverket.

Konfektbutikens försäljningsvillkor gäller vid försäljning och leverans inom Sveriges gränser till privatpersoner och företag. Skall försäljning och leverans ske till andra länder förbehåller vi oss rätten att tillämpa andra villkor. För mer information om dessa villkor ombeds du att ta kontakt med Konfektbutikens kundtjänst.

Konfektbutiken reserverar sig för sortimentsförändringar, har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp gått genom samt reserverar vi oss för eventuell slutförsäljning. Vi polisanmäler alla bedrägerier och försök till dessa, samt förbehåller vi oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Konfektbutiken reserverar sig för eventuella tryckfel i texter och beskrivningar på denna webbsida. Vi reserverar oss även för eventuella bildfel, även om vi alltid vill ge en så bra bild av verkligheten som möjligt!

Konfektbutiken förbehåller sig rätten att göra mindre justeringar i Konfektkorgarnas konfektblandningar helt utan att meddela kunden i förväg.

Orderbekräftelse

Efter att du slutfört din beställning skickas automatiskt en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit. Hittar du inte bekräftelsemailet, kolla din skräppost. Bekräftelsen ger all nödvändig information såsom produkter, priser, fakturerings- och leveransadress och kontaktuppgifter. Skulle något vara fel i bekräftelsen bör du omgående kontakta kundtjänst. Vid kontakt, vänligen ange vad som är fel och uppge ordernumret.

Leveransvillkor, fraktkostnad och priser

Alla priser som visas är i svenska kronor, SEK. Priserna är inklusive 25%, 12% eller 6% moms. Vi reserverar oss för eventuella prisändringar, utan att ge någon förvarning för eventuella felaktiga priser. Det pris som angivits vid utförandet av beställningen är det som du betalar. Vi debiterar ingen fakturaavgift varken för privat- eller företagskunder.

Frakt för lakrits och choklad: Order under 149kr kostar 49 kr i frakt inom Sverige. Order värd 150-499kr kostar 69 kr inom Sverige. Fri frakt, vid köp av choklad och lakrits, för alla beställningar över 500 kr inom Sverige. Vid returer står köparen för fraktkostnaden! Vid önskad hemleverans är fraktkostnaden 169 kr.

Frakt för påskägg/konfektsäckar/konfektkorgar/konfektpaket/lakrits- och chokladboxar är fraktkostnaden exklusive moms: 0-990: 169kr, 991-2000: 299kr, 2001-4000kr: 399kr, 4001-7000kr: 499kr och över 7001: 799 kr. Fraktkostnaden gäller per leveransadress! Alla företagsbeställningar skickas direkt till dörren om inget annat är överenskommet. Vid leveranshinder debiteras i efterskott 200 kr exkl. moms. Övriga kostnader som uppstår under frakten som inte beror på Konfektbutiken debiteras verklig kostnad i efterhand.

Alla leveranser sker med Postnord, DHL eller UPS med en beräknad leveranstid på 1-3 dagar. Vid beställningar av större kvantitet kan leveranstiden förlängas till 1-7 dagar. Leveranstiden är beräknad utifrån att lovade leveranstider hålls och att inga förseningar uppstår, orsakade av leverantör eller Postnord. Konfektbutiken reserverar alltid sig för eventuella förseningar samt tar inte ansvar, eller ersätter, leveranser som blivit fel, avbrutna, försenade, borttappade, trasiga eller dylikt på grund av PostNord eller andra företag som ansvarar för frakten. En försenad, eller på annat sätt felaktig leverans, är inget giltigt skäl till avbruten order och således ger detta ingen rätt till ångerrätt eller återbetalning. Vid frågor om leveranstid, vänligen kontakta kundtjänst för mer information! PostNords varubrev levereras direkt till dörren i den mån det är möjligt!

Beroende på storlek av din order levereras din försändelse på olika sätt. Mindre paket, som ryms i din postlåda, levereras direkt hem till dig med Postnord. Paket som är större än så levereras till ditt närmsta postombud, där du får hämta ut ditt paket mot uppvisande av giltig legitimation. Du får en avisering när ditt paket finns att hämta. Företag kan välja att få sitt paket utkört direkt till sig, utan extra kostnad. Paketet körs ut med Postnord och följer samma fraktkostnad som övriga fraktsätt.

Om du inte hämtar ut ditt paket debiterar vi dig 200 kronor för våra merkostnader. Du kommer även bli debiterad för de varorna vi får kassera. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av köp.

Om ett paket inte kan levereras till dig uppstår ett leveranshinder och det tillkommer då en kostnad på 200 kronor. Detta för den kostnad fraktbolaget tar ut mot oss. Ny leveranskostnad kan tillkomma alternativt tillkommer en returkostnad av ordern. Att inte ta emot paketet räknas inte som att häva köper

Konfektbutiken skickar till alla länder! För leverans till annat land än Sverige, vänligen kontakta oss för prisuppgift gällande frakt.

I alla våra produkter som innehåller en godisblandning, såsom påskägg, godiskorgar, godisboxar, askar och paket, så blandar vi vår egna godisblandning och packar alla produkter för hand i egna, fräscha lokaler. Vid varje produkt finns en beskrivning av innehållet i produkten. Vi har rätten att ändra produktens innehåll utan aviseringar men försöker att inte göra det. Dock kan mer eller mindre ändringar ske beroende på tillgång till godis från våra leverantörer. Alla våra blandningar plockas för hand och således kan även mängden av de olika godissorterna skiljas åt mellan produkterna.

Den vikt som visas på alla våra produkter som är handplockade är en uppskattad cirkavikt. Den verklige vikten kan differentiera beroende på godiset storlek.

SMS-utskick och nyhetsbrev

När du handlar hos Konfektbutiken får du möjlighet att ta del av våra nyhetsbrev som kommer ut regelbundet. I dessa brev finns rekommendationer om nya produkter, recept, tips, kampanjer eller andra nyheter. Våra SMS-utskick kommer mer sällan, 1-12 gånger per år och innehåller främst kampanjer eller erbjudanden. 

Du kan närsomhelst avregistrera dig från båda SMS-utskick och nyhetsbrev. Kontakta kundtjänst för att få hjälp med detta!

Betalningssätt

Alla priser är inklusive 25%, 12% eller 6% moms. Konfektbutiken använder Klarna som betalningsleverantör och det innebär att du som privat- eller företagskund kan göra din betalning med kort, internetbetalning, faktura eller delbetalning på ett smidigt och säkert sätt. Konfektbutiken debiterar varken privat- eller företagskunder någon fakturaavgift. I kassan finner du Klarnas egna villkor för sina tjänster.

Med Klarna fyller du endast i den mest nödvändiga information. Informationen kan variera mellan köp men det framgår alltid tydligt vilken som ska anges.

Genom att klicka på slutför köp accepterar du som kund att det köp du genomfört innebär ett betalningsansvar.

Returer, Reklamationer och Ångerrätt

Om ditt paket har yttre skador när du hämtar ut det ska detta anmälas på plats, direkt till ombudet. Vänligen, meddela även Konfektbutiken om skadan. Uppge då ordernummer, ditt namn samt vad för skada det handlar om. Skulle paketet vara skadat på insidan, kontakta oss då direkt. Ange ordernummer, ditt namn samt typ av skada.

För Konfektbutiken är konfekt det viktigaste som finns. När vi skickar paket till dig skickar vi färska, fina produkter som är oöppnade och felfria. Vi svarar ej för eventuella skador som uppstått under frakten av ombudet. I Sverige finns ingen ångerrätt på livsmedel då detta är ett undantag i lagen. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämnden. Skulle vi mot förmodan ha skickat en felaktig vara ska ni snarast, dock senast fem (5) arbetsdagar efter leverans, kontakta Konfektbutikens kundtjänst för att anmäla felet. Uppge ordernummer, ert namn samt vad felet är. Är det Konfektbutiken som gjort fel ansvarar vi för att skicka rätt produkt till dig.  

Skulle du mot förmodan vilja genomföra en reklamation behöver du meddela oss detta snarast möjligt. Du måste berätta varför du inte godtar varan samt ange på vilket sätt du tycker varan är felaktig. Ange även ordernummer och ditt namn. Finns möjlighet att skicka bilder på varan tas detta tacksamt emot. Vi behandlar ditt ärende så skyndsamt som möjligt för att kunna hjälpa dig på bästa sätt. Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämnden.

Vi tar inte i retur eller ersätter egendesignade produkter, produkter som tagit skada genom felaktig förvaring av kund eller felfria, öppnade förpackningar. Vid retur står köparen för returfrakten!

Anmärkning eller reklamation på mottaget gods från Konfektbutiken måste vara Konfektbutiken tillhanda senast 5 arbetsdagar efter mottagaren leverans. Anmärkning/reklamation sker skriftligt till info@konfektbutiken.se. Anmärkningar eller reklamationer på mottaget gods efter 5 arbetsdagar efter mottagandet behandlas och accepteras ej. Skadat gods måste anmärkas på fraktsedeln när godset tas emot.